Finanční odbor
- Vede účetnictví MO o stavu a pohybu majetku, o příjmech a výdajích a o finančních vztazích ke státnímu rozpočtu,
- zpracovává účetní a další výkazy, které je MO povinen v souladu s platnou právní úpravou zpracovávat,
- metodicky řídí a organizuje podle platných právních předpisů zpracování inventarizace majetku a závazků, zpracovává inventurní soupisy majetku MO,
- na základě žádostí ostatních odborů vyhotovuje faktury a sleduje jejich úhradu, vč. zasílání upomínek,
- spolupracuje na zpracování a aktualizaci směrnic z oblasti účetnictví a financování, dále inventarizace a zařazování majetku, rozpočtu, cestovních výdajů a týkající se pokladen,
- metodicky řídí a organizuje sestavování rozpočtu a závěrečného účtu MO,
- na základě podkladů odborů zpracovává návrhy na rozpočtová opatření, vede jejich evidenci a zabezpečuje zapracování schválených rozpočtových opatření do výkazů,
- zajišťuje aktuálnost rozpočtu MO s ohledem na schválená rozpočtová opatření,
- sleduje a vede analytiku všech příjmů MO a čerpání rozpočtových prostředků v návaznosti na rozpočet a sestavený tok finančních prostředků,
- vede smluvní dokumentaci k bankovním účtům města a spravuje je,
- zabezpečuje platební styk s bankami, hotovostní pokladní operace v hlavní pokladně, práci s ceninami,
- komplexně zabezpečuje personální a platové záležitosti,
- komplexně zabezpečuje zpracování docházky zaměstnanců, uzávěrky platů, včetně konečných přehledů,
- zpracovává a zodpovídá za statistické výkazy v oblasti personální a platové,
- uzavírá dohody o provedení práce a pracovní činnosti,
- vede evidenční listy důchodového zabezpečení,
- zpracovává návrhy k projednání na zasedání RMO a ZMO na stanovení odměn neuvolněným členům ZMO, členům komisí RMO, výborům ZMO za výkon funkcí a zabezpečuje jejich výplatu; zároveň zabezpečuje vyplácení odměn uvolněným členům ZMO,
- organizačně zabezpečuje výběrová řízení na uvolněná eventuálně nová funkční místa,
- spolupracuje s ÚP ČR na vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací, společensky účelných pracovních míst apod.,
- zabezpečuje pracovně-lékařské prohlídky pro zaměstnance,
- zabezpečuje hotovostní výplaty platů a schválených záloh na platy,
- zajišťuje aktuálnost dispozičních oprávnění (podpisových vzorů) k bankovním účtům,
- vede analytickou evidenci jednotlivých druhů příjmů pro zabezpečení vymáhání veškerých pohledávek,
- je v souladu s platnými právními předpisy správcem místních poplatků,
- likviduje faktury spadající do pravomoci odboru,
- vede evidenci vnitřních podpisových vzorů pro kontrolu a schvalování účetních dokladů,
- zabezpečuje agendu související s činností finančního výboru,
- zpracovává rozhodnutí k povolování provozu výherních hracích přístrojů (dále jen „VHP“) a vybírání správních poplatků z VHP, zajišťuje státní dozor
- nad dodržováním podmínek povolení,
- zprostředkovává daňové poradenství zaměstnancům ostatních odborů, které je potřebné pro řešení jejich pracovních úkolů,
- zajišťuje úkony obecního úřadu dle zákona o veřejných sbírkách,
- zajišťuje vymáhání pohledávek v rámci svěřeného úseku.
FORMULÁŘE KE STAŽENÍ
- Registrace k poplatku z ubytovací kapacity
- OZV č. 1/2020 o místním poplatku z pobytu
- Ohlašovací povinnost ke stanovení místního poplatku za užívání veřejného prostranství
- Přihlášení k místnímu poplatku ze psů
- Odhlášení psa z evidence místního poplatku