Finanční odbor
- vede účetnictví MO o stavu a pohybu majetku, o příjmech a výdajích a o finančních vztazích ke státnímu rozpočtu,
- zpracovává účetní a další výkazy, které je MO povinen v souladu s platnou právní úpravou zpracovávat,
- metodicky řídí a organizuje podle platných právních předpisů zpracování inventarizace majetku a závazků, zpracovává inventurní soupisy majetku MO,
- na základě žádostí ostatních odborů vyhotovuje faktury a sleduje jejich úhradu, vč. zasílání upomínek,
- spolupracuje na zpracování a aktualizaci směrnic z oblasti účetnictví a financování, dále inventarizace a zařazování majetku, rozpočtu, cestovních výdajů a týkající se pokladen,
- podílí se na zpracování finančních analýz, prognóz a rozborů, zpracovává rozpočtový výhled,
- metodicky řídí a organizuje sestavování rozpočtu a závěrečného účtu MO,
- na základě podkladů odborů zpracovává návrhy na rozpočtová opatření, vede jejich evidenci a zabezpečuje zapracování schválených rozpočtových opatření do výkazů,
- zajišťuje aktuálnost rozpočtu MO s ohledem na schválená rozpočtová opatření,
- sleduje a vede analytiku všech příjmů MO a čerpání rozpočtových prostředků v návaznosti na rozpočet a sestavený tok finančních prostředků,
- vede smluvní dokumentaci k bankovním účtům města a spravuje je,
- zabezpečuje platební styk s bankami, hotovostní pokladní operace v hlavní pokladně, práci s ceninami, zabezpečuje vystavování šeků pro hotovostní výběr,
- komplexně zabezpečuje vedení agendy Sociálního fondu, včetně zajištění jeho čerpání v souladu se Statutem sociálního fondu a chváleným rozpočtem v daném roce,
- komplexně zabezpečuje personální a platové záležitosti,
- komplexně zabezpečuje zpracování docházky zaměstnanců, uzávěrky platů, včetně konečných přehledů,
- zpracovává a zodpovídá za statistické výkazy v oblasti personální a platové,
- uzavírá dohody o provedení práce a pracovní činnosti,
- vede evidenční listy důchodového pojištění,
- komplexně zajišťuje agendu pracovních úrazů, včetně vedení předepsané dokumentace a spolupráce s pojišťovnami,
- vede agendu vzdělávání zaměstnanců, včetně přihlašování zaměstnanců na vzdělávací akce v rámci e-learningového portálu RENTEL, a.s.,
- zpracovává návrhy k projednání na zasedání RMO a ZMO na stanovení odměn neuvolněným členům ZMO, členům komisí RMO, výborům ZMO za výkon funkcí a zabezpečuje jejich výplatu; zároveň zabezpečuje vyplácení odměn uvolněným členům ZMO,
- organizačně zabezpečuje výběrová řízení na uvolněná eventuálně nová funkční místa,
- spolupracuje s ÚP ČR na vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací, společensky účelných pracovních míst apod.,
- zabezpečuje pracovně-lékařské prohlídky pro zaměstnance,
- zabezpečuje hotovostní výplaty platů a schválených záloh na platy,
- zajišťuje vztahy s auditorem a daňovým poradcem,
- zajišťuje aktuálnost dispozičních oprávnění (podpisových vzorů) k bankovním účtům,
- vede analytickou evidenci jednotlivých druhů příjmů pro zabezpečení vymáhání veškerých pohledávek,
- je v souladu s platnými právními předpisy správcem místních poplatků,
- likviduje faktury spadající do pravomoci odboru,
- vede evidenci vnitřních podpisových vzorů pro kontrolu a schvalování účetních dokladů,
- zabezpečuje agendu související s činností finančního výboru,
- zpracovává rozhodnutí k povolování provozu výherních hracích přístrojů
(dále jen „VHP“) a vybírání správních poplatků z VHP, zajišťuje státní dozor
nad dodržováním podmínek povolení, - zajišťuje úkony obecního úřadu dle zákona o veřejných sbírkách,
- zajišťuje vymáhání pohledávek v rámci svěřeného úseku,
- zajišťuje další činnosti a úkoly v rámci samostatné působnosti stanovené Statutem města,
- zabezpečuje vyvěšování dokumentů na elektronické úřední desce prostřednictvím spisové služby,
- sleduje plnění svých úkolů uložených RMO, ZMO, PVO, eventuálně zabezpečení zdůvodnění při jejich nesplnění, případně návrhu na revokaci či prodloužení termínu,
- v rámci náplně své činnosti dává právním zástupcům MO pokyny k řešení věcí soudy, správními orgány a dalšími orgány veřejné moci a předává k tomuto účelu potřebné podklady,
- v souladu s § 17 zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, provádí vypravování (doručování) dokumentů výhradně prostřednictvím datové schránky,
- v souladu se zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů provádí řádný výkon spisové služby a pravidelnou archivaci/skartaci dokumentů v návaznosti na Spisový a skartační řád.