Finanční odbor

  1. vede účetnictví MO o stavu a pohybu majetku, o příjmech a výdajích a o finančních vztazích ke státnímu rozpočtu,
  2. zpracovává účetní a další výkazy, které je MO povinen v souladu s platnou právní úpravou zpracovávat,
  3. metodicky řídí a organizuje podle platných právních předpisů zpracování inventarizace majetku a závazků, zpracovává inventurní soupisy majetku MO,
  4. na základě žádostí ostatních odborů vyhotovuje faktury a sleduje jejich úhradu, vč. zasílání upomínek,
  5. spolupracuje na zpracování a aktualizaci směrnic z oblasti účetnictví a financování, dále inventarizace a zařazování majetku, rozpočtu, cestovních výdajů a týkající se pokladen,
  6. podílí se na zpracování finančních analýz, prognóz a rozborů, zpracovává rozpočtový výhled,
  7. metodicky řídí a organizuje sestavování rozpočtu a závěrečného účtu MO,
  8. na základě podkladů odborů zpracovává návrhy na rozpočtová opatření, vede jejich evidenci a zabezpečuje zapracování schválených rozpočtových opatření do výkazů,
  9. zajišťuje aktuálnost rozpočtu MO s ohledem na schválená rozpočtová opatření,
  10. sleduje a vede analytiku všech příjmů MO a čerpání rozpočtových prostředků v návaznosti na rozpočet a sestavený tok finančních prostředků,
  11. vede smluvní dokumentaci k bankovním účtům města a spravuje je,
  12. zabezpečuje platební styk s bankami, hotovostní pokladní operace v hlavní pokladně, práci s ceninami, zabezpečuje vystavování šeků pro hotovostní výběr,
  13. komplexně zabezpečuje vedení agendy Sociálního fondu, včetně zajištění jeho čerpání v souladu se Statutem sociálního fondu a chváleným rozpočtem v daném roce,
  14. komplexně zabezpečuje personální a platové záležitosti,
  15. komplexně zabezpečuje zpracování docházky zaměstnanců, uzávěrky platů, včetně konečných přehledů,
  16. zpracovává a zodpovídá za statistické výkazy v oblasti personální a platové,
  17. uzavírá dohody o provedení práce a pracovní činnosti,
  18. vede evidenční listy důchodového pojištění,
  19. komplexně zajišťuje agendu pracovních úrazů, včetně vedení předepsané dokumentace a spolupráce s pojišťovnami,
  20. vede agendu vzdělávání zaměstnanců, včetně přihlašování zaměstnanců na vzdělávací akce v rámci e-learningového portálu RENTEL, a.s.,
  21. zpracovává návrhy k projednání na zasedání RMO a ZMO na stanovení odměn neuvolněným členům ZMO, členům komisí RMO, výborům ZMO za výkon funkcí a zabezpečuje jejich výplatu; zároveň zabezpečuje vyplácení odměn uvolněným členům ZMO,
  22. organizačně zabezpečuje výběrová řízení na uvolněná eventuálně nová funkční místa,
  23. spolupracuje s ÚP ČR na vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací, společensky účelných pracovních míst apod.,
  24. zabezpečuje pracovně-lékařské prohlídky pro zaměstnance,
  25. zabezpečuje hotovostní výplaty platů a schválených záloh na platy,
  26. zajišťuje vztahy s auditorem a daňovým poradcem,
  27. zajišťuje aktuálnost dispozičních oprávnění (podpisových vzorů) k bankovním účtům,
  28. vede analytickou evidenci jednotlivých druhů příjmů pro zabezpečení vymáhání veškerých pohledávek,
  29. je v souladu s platnými právními předpisy správcem místních poplatků,
  30. likviduje faktury spadající do pravomoci odboru,
  31. vede evidenci vnitřních podpisových vzorů pro kontrolu a schvalování účetních dokladů,
  32. zabezpečuje agendu související s činností finančního výboru,
  33. zpracovává rozhodnutí k povolování provozu výherních hracích přístrojů
    (dále jen „VHP“) a vybírání správních poplatků z VHP, zajišťuje státní dozor
    nad dodržováním podmínek povolení,
  34. zajišťuje úkony obecního úřadu dle zákona o veřejných sbírkách,
  35. zajišťuje vymáhání pohledávek v rámci svěřeného úseku,
  36. zajišťuje další činnosti a úkoly v rámci samostatné působnosti stanovené Statutem města,
  37. zabezpečuje vyvěšování dokumentů na elektronické úřední desce prostřednictvím spisové služby,
  38. sleduje plnění svých úkolů uložených RMO, ZMO, PVO, eventuálně zabezpečení zdůvodnění při jejich nesplnění, případně návrhu na revokaci či prodloužení termínu,
  39. v rámci náplně své činnosti dává právním zástupcům MO pokyny k řešení věcí soudy, správními orgány a dalšími orgány veřejné moci a předává k tomuto účelu potřebné podklady,
  40. v souladu s § 17 zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, provádí vypravování (doručování) dokumentů výhradně prostřednictvím datové schránky,
  41. v souladu se zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů provádí řádný výkon spisové služby a pravidelnou archivaci/skartaci dokumentů v návaznosti na Spisový a skartační řád.