Správní odbor
- zabezpečuje komplexní agendu související s volbami do zastupitelstev obcí, krajů, Poslanecké sněmovny a Senátu Parlamentu ČR, Evropského parlamentu a s volbou prezidenta ČR,
- zabezpečuje všechny činnosti související s vyhlášením místního referenda, podílí se na průběhu sčítání lidí, domů a bytů,
- zajišťuje provoz spisovny ÚMO Střekov (archivaci dokumentů) a provádí skartační řízení,
- zpracovává a aktualizuje Spisový a skartační řád a Spisový a skartační plán, spolupracuje s Archivem města Ústí nad Labem,
- organizuje kulturní a společenské akce pořádané ÚMO Střekov,
- organizačně zabezpečuje ceremoniál vítání občánků a projekt "Podpora rodiny s prvorozeným dítětem" v MO Střekov,
- zajištuje tvorbu a distribuci radničního periodika,
- zpracovává kroniku MO Střekov,
- shromažďuje historicky cenné materiály a fotodokumentace týkající se městského obvodu,
- spravuje webové stránky úřadu, profil MO Střekov na sociální síti Facebook, podílí se na správě komunikačního kanálu Mobilní Rozhlas/MUNIPOLIS,
- v rámci hospodářské správy zabezpečuje:
- nákup materiálu a služeb nutných k provozu ÚMO Střekov,
- zabezpečuje provádění revizí a kontrol v rámci budovy ÚMO a uzavřených pracovištích VPP ve stanovených termínech,
- zabezpečuje oblast BOZP a PO na základě smluvního vztahu s externí dodavatelem,
- zajišťuje nákup, evidenci a distribuci OOPP pro zaměstnance ÚMO Střekov,
- zajišťuje funkčnost EZS budovy ÚMO Střekov,
- zabezpečuje nákup a evidenci vydaných úředních razítek a pečetí,
- zajišťuje evidenci služebních průkazů a parkovacích karet,
- zajišťuje vedení osobních karet zaměstnanců,
- zajišťuje úklid budovy ÚMO Střekov a zasedací místnosti Žukovova 15, včetně drobných oprav,
- zabezpečuje vyvěšování vlajek před budovou ÚMO Střekov; řeší problematiku státních symbolů dle zákona č. 352/2001 Sb., o užívání státních symbolů ČR a změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (zejména ve vztahu k závěsnému odznaku),
- zajišťuje správu a evidenci mobilních telefonů a SIM karet,
- na základě požadavků VO nebo tajemníka zajišťuje přihlášení zaměstnanců na externí vzdělávací akce, včetně vystavení objednávek a případně zajištění ubytování u vícedenních akcí; zajišťuje proškolování zaměstnanců z oblasti BOZP/PO a školení řidičů, včetně možnosti využití e-learningového portálu RENTEL, a.s.,
- zajišťuje správu CCS karet pro služební vozidla MO Střekov,
- zabezpečuje údržbu referentského vozidla (mimo vozidel OPVO),
- komplexně zabezpečuje agendu DDHM, včetně návrhů na vyřazení,
- zajišťuje uzavírání smluvních vztahů na zabezpečení přívozů v rámci MO Střekov,
- spolupracuje na zabezpečení činnosti Jednotky sboru dobrovolných hasičů Střekov,
- zabezpečuje vyvěšování dokumentů na elektronické úřední desce prostřednictvím spisové služby,
- zajišťuje přípravu a realizaci veřejných zakázek a veřejných zakázek malého rozsahu v rámci činností svěřeného úseku, včetně výběru zhotovitele dle Pravidel zadávání veřejných zakázek (Pravidla RMO Střekov),
- komplexně zajišťuje služby pokladny a podatelny (přijímá a eviduje veškeré doručené a vypravené dokumenty, včetně reklamace služeb), obsluhuje elektronickou podatelnu a datovou schránku, včetně služeb pro obyvatelstvo (kopírování, skenování),
- zabezpečuje služby pracoviště Czech POINT, zajišťuje vidimaci (ověření pravosti listin) a legalizaci (ověření podpisu),
- zabezpečuje komplexní agendu na úseku ohlašovny obyvatel v souladu se zákonem č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech, ve znění pozdějších předpisů,
- zabezpečuje agendu vydávání rybářských lístků,
- poskytuje údaje z informačního systému evidence obyvatel oprávněným subjektům, přijímá žádosti o zprostředkování kontaktu,
- zabezpečuje činnost v oblasti ztrát a nálezů,
- plní funkci veřejného opatrovníka práv u osob, kterým bylo město Ústí nad Labem ustanoveno opatrovníkem rozhodnutím soudu,
- zabezpečuje výkon sociální práce na území MO Střekov, poskytuje základní i odborné sociální poradenství, provádí cílené sociální šetření (vyhledává občany, kteří potřebují sociální pomoc a realizuje činnost sociální práce vedoucí k řešení nepříznivé životní situace těchto občanů) v rozsahu pravomocí stanovených Statutem města,
- informuje dotčené osoby o možných postupech řešení hmotné nouze a vede je k vlastní odpovědnosti,
- spolupracuje a poskytuje součinnost krajské pobočce Úřadu práce a plní povinnosti vyplývající ze zákona č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů,
- zajišťuje výkon státní správy v rozsahu stanoveném zákonem č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich a zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů a jiných speciálních zákonů,
- pro potřeby orgánů činných v trestním řízení a dalších orgánů k tomu zákonem zmocněných zpracovává posudky na občany z pohledu případného přestupkového řízení,
- zpracovává komplexní agendu týkající se pohledávek uložených v přestupkovém řízení, včetně zajištění jejich vymáhání,
- zabezpečuje agendu dle č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím, ve znění pozdějších předpisů,
- zajišťuje další činnosti a úkoly v rámci samostatné působnosti stanovené Statutem města,
- zabezpečuje vyvěšování dokumentů na elektronické úřední desce prostřednictvím spisové služby,
- sleduje plnění svých úkolů uložených RMO, ZMO, PVO, eventuálně zabezpečení zdůvodnění při jejich nesplnění, případně návrhu na revokaci či prodloužení termínu,
- v rámci náplně své činnosti dává právním zástupcům města pokyny k řešení věcí soudy, správními orgány a dalšími orgány veřejné moci a předává k tomuto účelu potřebné podklady.
- v souladu s § 17 zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, provádí vypravování (doručování) dokumentů výhradně prostřednictvím datové schránky,
- v souladu se zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů provádí řádný výkon spisové služby a pravidelnou archivaci/skartaci dokumentů v návaznosti na Spisový a skartační řád.