home > Úřad městského obvodu > Agendy úřadu > Správní odbor
Správní odbor
- Připravuje a organizuje kulturní, společenské a sportovní akce dle schváleného harmonogramu akcí pro kalendářní rok včetně zpracování finančního rozpočtu,
- spolupracuje s OSA a zajišťuje odbornou metodickou pomoc a kontrolu v oblasti autorského zákona,
- shromažďuje historicky cenné materiály a fotodokumentace týkající se města, zpracovává historii města a prezentuje ji v médiích,
- zpracovává kroniku a zajišťuje její tisk a vazbu,
- spolupracuje se správcem webových stránek ÚMO v oblasti obsahové náplně při tvorbě internetových stránek historie města,
- spravuje profil ÚMO na sociálních sítích (Facebook apod.),
- komplexně zajišťuje donášku veškeré doručené korespondence, včetně tisku a provádí její evidenci a následnou distribuci,
- zajištuje elektronickou podatelnu pro ÚMO,
- zabezpečuje distribuci doručených datových zpráv,
- komplexně zajišťuje vypravování korespondence prostřednictvím České pošty s. p.,
- zajištuje distribuci radničního periodika,
- zabezpečuje prostřednictvím podatelny příjem osobně předávaných nabídek uchazečů o vyhlášené veřejné zakázky, výběrová nebo konkurzní řízení,
- provádí a zodpovídá za provedení skartace písemných materiálů v souladu se Spisovým a skartačním řádem,
- zpracovává a aktualizuje Spisový a skartační řád,
- vede centrální spisovnu ÚMO, zajišťuje vyhledání spisů,
- zajištuje uplatnění reklamací poštovních služeb ve věcech doručování a nevrácených doručenek,
- zabezpečuje odemykání a zamykání budovy ÚMO, včetně evidence tzv. klíčového režimu a kódů k zabezpečovacímu zařízení,
- organizačně zajišťuje archivaci a skartaci materiálů ze spisoven odborů zajišťuje kontakt se Státním okresním archivem,
- zabezpečuje nákup a evidenci vydaných úředních razítek a pečetí,
- zabezpečuje pro ÚMO veškeré materiální potřeby i vybavení kanceláří a ostatních místností ÚMO,
- vystavuje služební průkazy, zajišťuje jmenovky a aktualizuje osobní karty zaměstnanců,
- zabezpečuje činnost v oblasti ztrát a nálezů,
- zabezpečuje vnitřní chod ÚMO spolu s drobnou údržbou a úklidem,
- zabezpečuje vyvěšování vlajek před budovou ÚMO,
- vede komplexní evidenci služebních a ostatních telefonních linek,
- zabezpečuje chod telefonní ústředny ÚMO,
- podílí se na komplexním zabezpečování voleb,
- zabezpečuje oblast bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární ochrany vč. proškolování zaměstnanců z této oblasti a řešení pracovních úrazů, vede k tomu stanovenou dokumentaci,
- zabezpečuje pořízení a evidenci OOPP,
- zajišťuje bezpečnost provozu vybraných technických zařízení, v souladu s Nařízením vlády č. 101/2005 Sb., o podrobnějších požadavcích,
- na pracoviště a pracovní prostředí zabezpečuje stanovení termínů, lhůt a rozsahu revizí (vypracovává harmonogram revizí), kontrol, zkoušek, termínu údržby (zpracovává plán údržby celého elektrického zařízení) a oprav technického zařízení silnoproudé elektroinstalace,
- vyhodnocuje náklady na dopravu v souvislosti se služebními cestami, sleduje dodržování norem PHM u jednotlivých referentských vozidel,
- zabezpečuje údržbu referentských vozidel,
- zabezpečuje pravidelné proškolování referentů – řidičů,
- vystavuje povolení k parkování před budovou ÚMO včetně vedení evidence,
- zajišťuje služby pro veřejnost v podatelně: kopírování, skenování, laminování a faxování, včetně stanovení, evidence a výběrů poplatků za tyto služby,
- komplexně zajišťuje výkon státní správy svého správního obvodu vyplývající ze zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel, ve znění pozdějších předpisů a prováděcí vyhlášky k němu a právních předpisů navazujících (např. odstraňují zjištěné nesoulady v údajích, vedených v evidenci obyvatel, poskytuje údaje z informačního systému MV oprávněným subjektům, vyřizují dotazy na trvalé pobyty občanů pro ostatní správní orgány),
- zabezpečuje provoz pracoviště Czech POINT, zajišťuje vidimaci (ověření pravosti listin) a legalizaci (ověření podpisu),
- přijímá žádosti o zprostředkování kontaktu, příp. vybírá správní poplatek pro MV a žádost předává na MV,
- plní oznamovací povinnost k centrálnímu registru obyvatel a soudům,
- zabezpečuje agendu přihlašování a odhlašování trvalého pobytu v souladu se zákonem č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
- zabezpečuje přípravu a realizaci jubilejních svatebních obřadů, blahopřání a darů 90 a víceletým jubilantům, obřadů vítání nových občánků města,
- zajišťuje výdej dat z informačního systému evidence obyvatel,
- zabezpečuje veškerou agendu spojenou s vybíráním, evidencí a odvodem správních poplatků,
- vede správní řízení o zrušení údaje o trvalém pobytu v souladu se zák. č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů,
- ke své činnosti využívá evidenci občanů s omezením svéprávnosti k právním úkonům a evidenci občanů propuštěných ze státního svazku ČR,
- zabezpečuje úkoly při volbách, referendu, sčítání lidu, domů a bytů v návaznosti na registr obyvatel,
- řeší problematiku státních symbolů dle zákona č. 352/2001 Sb., o užívání státních symbolů ČR a změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (ve vztahu k závěsnému odznaku),
- zajišťuje výkon státní správy v rozsahu stanoveným zákonem č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich a zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů a jiných speciálních zákonů,
- pro potřeby orgánů činných v trestním řízení a dalších orgánů k tomu zákonem zmocněných zpracovává posudky na občany z pohledu případného přestupkového řízení,
- zabezpečuje povolování dle zákona o shromažďování a povolování akcí,
- zabezpečuje odhady soudními znalci z oboru ekonomiky na movitý majetek, nářadí a zabezpečuje likvidaci majetku,
- zajišťuje výkon státní správy na úseku péče o občany v územní městského obvodu Střekov,
- prověřuje, řeší a vyřizuje návrhy, stížnosti a připomínky občanů v oblasti sociálních věcí,
- vyhledává občany, kteří potřebují sociální pomoc (osoby se zdravotním postižením nebo s duševním onemocněním, osoby pečující o osoby závislé na péči jiné osoby, osoby s různým stupněm omezení způsobilosti k právním úkonům, osoby ohrožené sociálním vyloučením, osoby ohrožené rizikovým způsobem života, oběti agrese, trestné činnosti a domácího násilí, osoby, které ztratily přístřeší nebo se nacházejí v nejistém či neadekvátním bydlení, nezaměstnaní a osoby s materiálními problémy, imigranti, rodiny s dětmi) a realizuje činnost sociální práce vedoucí k řešení nepříznivé sociální situace občanů,
- informuje dotčené osoby o možných postupech řešení hmotné nouze a zapojuje ji do řešení situace a vede ji k vlastní odpovědnosti,
- vyhledává aktivně osoby, které jsou hmotnou nouzí ohroženy nebo se již ve stavu hmotné nouze nacházejí; s jejich souhlasem vstupuje do obydlí a provádí sociální šetření,
- spolupracuje s dalšími zaměstnanci orgánu pomoci v hmotné nouzi a neziskovými organizacemi poskytujícími sociální služby,
- plní funkci veřejného opatrovníka práv u občanů, kterým byl ÚMO ustanoveno opatrovníkem,
- spolupracuje na zabezpečení činnosti JSDH Střekov v souladu se schváleným rozpočtem na aktuální rok.