Odbor správy obecního majetku
- Zajišťuje zastupování MO jako účastníka územního a stavebního řízení, včetně zpracování žádostí o územní souhlas nebo stavební povolení,
- komplexně zajišťuje agendu zvláštního užívání veřejného prostranství dle platných obecně závazných vyhlášek a nařízení města,
- spravuje nemovitý majetek města svěřený do správy MO,
- zajišťuje prodeje, nájmy, pachty, výpůjčky, směny, bezúplatné převody, výkupy a případně jiné dispozice s nemovitým majetkem MO, včetně uzavírání smluv a následné kontroly plnění smluvních ujednání,
- zabezpečuje agendu týkající se služebností či jiných věcných břemen k nemovitému majetku (zatížení vlastníka nemovité věci, tj. omezení výkonu vlastnického práva),
- komplexně zabezpečuje činnosti související se správou a údržbou bytového fondu a prostor určených k podnikání,
- ve spolupráci s advokátní kanceláří zajišťuje podávání výpovědí z nájmu či pachtu u nájemních/pachtovních smluv na dobu neurčitou, včetně smluv o výpůjčce, které nejsou sjednány na dobu určitou,
- ve spolupráci s advokátní kanceláří zajišťuje podávání žalob u dlužného nájemného u bytů, prostor určených k podnikání a pozemků,
- spolupracuje s katastrálními úřady, zabezpečuje vklady smluv vyplývajících z agendy OSOM do KN, výpisy z LV, scelování pozemků, zaměřování a vytyčování hranic pozemků apod.,
- spolupracuje s ostatními orgány státní správy příp. s jinými subjekty při řešení záležitostí týkajících se majetku spravovaného OSOM,
- zpracovává agendu týkající se pohledávek vzniklých z příjmů OSOM do doby jejich soudního vymáhání, popřípadě k předání k dalšímu vymáhání na FO,
- zajišťuje sestavování a sledování rozpočtu OSOM pro spravovanou oblast,
- zodpovídá za včasné plnění revizí technických zařízení v objektech města spravovaných MO a za vedení evidence související s touto činností,
- zabezpečuje zpracování energetických auditů, průkazů energetické náročnosti budov pro objekty ve správě MO,
- navrhuje zařazení jednotlivých investičních akcí či akcí údržby do rozpočtu MO, eviduje uplatňované požadavky na investice a akce údržby, předává podklady k sestavování plánů na příslušný kalendářní rok,
- zajišťuje uzavírání obchodních smluv i objednávek a sleduje jejich plnění,
- zajišťuje komplexní projektovou dokumentaci k územnímu řízení, ke stavebnímu řízení a realizační projektové dokumentace k jednotlivým akcím OSOM,
- komplexně zajišťuje přípravu, realizaci, posuzování a vyhodnocení stavebních investic, nebo jednotlivých částí investičních celků, komplexně připravuje a realizuje investice (technologické celky včetně stavební části), zajišťuje občasný technický dozor investičních akcí, sestavuje podklady pro investiční činnost, provádí komplexní kontrolu realizace investic,
- zajišťuje přejímku dokončeného díla za účasti kompetentních zástupců ÚMO, popř. provozovatele a vyvedení jednotlivých investičních akcí do účetní evidence,
- kontroluje věcnou a finanční správnost fakturace dle objednávek, smluv a předávacích protokolů,
- zajišťuje realizaci příjmů a výdajů rozpočtu odboru, kontroluje hospodaření odboru podle rozpočtu,
- zajišťuje kompletní proces veřejné zakázky dle zákona o zadávání veřejných zakázek a Směrnice RMO o zadávání veřejných zakázek,
- zajišťuje další činnosti a úkoly v rámci samostatné působnosti stanovené Statutem města,
- zabezpečuje vyvěšování dokumentů na elektronické úřední desce prostřednictvím spisové služby,
- sleduje plnění svých úkolů uložených RMO, ZMO, PVO, eventuálně zabezpečení zdůvodnění při jejich nesplnění, případně návrhu na revokaci či prodloužení termínu,
- zabezpečuje zveřejňování všech objednávek a smluv vytvořených v rámci ÚMO Střekov v Registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv),
- v rámci náplně své činnosti dává právním zástupcům města pokyny k řešení věcí soudy, správními orgány a dalšími orgány veřejné moci a předává k tomuto účelu potřebné podklady,
- v souladu s § 17 zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, provádí vypravování (doručování) dokumentů výhradně prostřednictvím datové schránky,
- v souladu se zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů provádí řádný výkon spisové služby a pravidelnou archivaci/skartaci dokumentů v návaznosti na Spisový a skartační řád.