Odbor správy obecního majetku

  1. Zajišťuje zastupování MO jako účastníka územního a stavebního řízení, včetně zpracování žádostí o územní souhlas nebo stavební povolení, 
  2. komplexně zajišťuje agendu zvláštního užívání veřejného prostranství dle platných obecně závazných vyhlášek a nařízení města,
  3. spravuje nemovitý majetek města svěřený do správy MO,
  4. zajišťuje prodeje, nájmy, pachty, výpůjčky, směny, bezúplatné převody, výkupy a případně jiné dispozice s nemovitým majetkem MO, včetně uzavírání smluv a následné kontroly plnění smluvních ujednání,
  5. zabezpečuje agendu týkající se služebností či jiných věcných břemen k nemovitému majetku (zatížení vlastníka nemovité věci, tj. omezení výkonu vlastnického práva),
  6. komplexně zabezpečuje činnosti související se správou a údržbou bytového fondu a prostor určených k podnikání,
  7. ve spolupráci s advokátní kanceláří zajišťuje podávání výpovědí z nájmu či pachtu u nájemních/pachtovních smluv na dobu neurčitou, včetně smluv o výpůjčce, které nejsou sjednány na dobu určitou,
  8. ve spolupráci s advokátní kanceláří zajišťuje podávání žalob u dlužného nájemného u bytů, prostor určených k podnikání a pozemků,
  9. spolupracuje s katastrálními úřady, zabezpečuje vklady smluv vyplývajících z agendy OSOM do KN, výpisy z LV, scelování pozemků, zaměřování a vytyčování hranic pozemků apod.,
  10. spolupracuje s ostatními orgány státní správy příp. s jinými subjekty při řešení záležitostí týkajících se majetku spravovaného OSOM,
  11. zpracovává agendu týkající se pohledávek vzniklých z příjmů OSOM do doby jejich soudního vymáhání, popřípadě k předání k dalšímu vymáhání na FO,
  12. zajišťuje sestavování a sledování rozpočtu OSOM pro spravovanou oblast,
  13. zodpovídá za včasné plnění revizí technických zařízení v objektech města spravovaných MO a za vedení evidence související s touto činností,
  14. zabezpečuje zpracování energetických auditů, průkazů energetické náročnosti budov pro objekty ve správě MO,
  15. navrhuje zařazení jednotlivých investičních akcí či akcí údržby do rozpočtu MO, eviduje uplatňované požadavky na investice a akce údržby, předává podklady k sestavování plánů na příslušný kalendářní rok,
  16. zajišťuje uzavírání obchodních smluv i objednávek a sleduje jejich plnění,
  17. zajišťuje komplexní projektovou dokumentaci k územnímu řízení, ke stavebnímu řízení a realizační projektové dokumentace k jednotlivým akcím OSOM,
  18. komplexně zajišťuje přípravu, realizaci, posuzování a vyhodnocení stavebních investic, nebo jednotlivých částí investičních celků, komplexně připravuje a realizuje investice (technologické celky včetně stavební části), zajišťuje občasný technický dozor investičních akcí, sestavuje podklady pro investiční činnost, provádí komplexní kontrolu realizace investic,
  19. zajišťuje přejímku dokončeného díla za účasti kompetentních zástupců ÚMO, popř. provozovatele a vyvedení jednotlivých investičních akcí do účetní evidence,
  20. kontroluje věcnou a finanční správnost fakturace dle objednávek, smluv a předávacích protokolů,
  21. zajišťuje realizaci příjmů a výdajů rozpočtu odboru, kontroluje hospodaření odboru podle rozpočtu,
  22. zajišťuje kompletní proces veřejné zakázky dle zákona o zadávání veřejných zakázek a Směrnice RMO o zadávání veřejných zakázek,
  23. zajišťuje další činnosti a úkoly v rámci samostatné působnosti stanovené Statutem města,
  24. zabezpečuje vyvěšování dokumentů na elektronické úřední desce prostřednictvím spisové služby,
  25. sleduje plnění svých úkolů uložených RMO, ZMO, PVO, eventuálně zabezpečení zdůvodnění při jejich nesplnění, případně návrhu na revokaci či prodloužení termínu,
  26. zabezpečuje zveřejňování všech objednávek a smluv vytvořených v rámci ÚMO Střekov v Registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv),
  27. v rámci náplně své činnosti dává právním zástupcům města pokyny k řešení věcí soudy, správními orgány a dalšími orgány veřejné moci a předává k tomuto účelu potřebné podklady,
  28. v souladu s § 17 zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, provádí vypravování (doručování) dokumentů výhradně prostřednictvím datové schránky,
  29. v souladu se zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů provádí řádný výkon spisové služby a pravidelnou archivaci/skartaci dokumentů v návaznosti na Spisový a skartační řád.